Wycieczka do krainy zabawek, bajek i legend ziemi kieleckiej

2 grudnia wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do krainy zabawek, bajek i legend ziemii kieleckiej i nie tylko. W porozumieniu ze Stowarzyszeniem Profipro, organizatorem wycieczki działającycm na rzecz szeroko pojętej profilaktyki wśród dzieci i młodzieży wyruszyliśmy w ślad za Koziołkiem Matołkiem do Kielc i Pacanowa. Pierwszy przystanek na na naszej bajkowej drodze był w Kielcach. Tam odwiedziliśmy znane w całej Polsce Muzeum Zabawek.

Na początek naszej wizyty wzięliśmy udział w bardzo ciekawych warsztatach dotyczących legend i baśni Ziemi Świętokrzyskiej. Poznaliśmy tajemnicę Łysej Góry, Świętego Krzyża, dowiedzieliśmy się czym różni się Baba Jaga od Czarownicy, od czego pochodzi nazwa Kielce oraz co to jest „madejowe łoże”. W drugiej części zwiedziliśmy ekspozycję stałą muzeum. Dzieci zachwyciły się starymi zabawkami naszych pra, pra pradziadków, dziadków i rodziców. Miały okazję również pobawić się niektórymi eksponatami co sprawiło im dużo radości. Po wizycie w muzeum poszliśmy na krótki spacer ulicami Kielc. Zwiedziliśmy Katedrę w Kielcach, Pałac Biskupi i przeszliśmy główną ulicą Sienkiewicza.

Po południu wyruszliśmy do hotelu. Następnego dnia po bardzo dobrym śniadaniu, hej ho, hej ho… do Pacanowa by się szło! W Pacanowie, w Europejskim Centrum Bajki rozpoczęła się nasza kilkugodzinna przygoda z bohaterami znanych i lubianych przez wszystkich bajek. Na początek zostaliśmy zaproszeni na godzinne warsztaty teatralne, po których nastapił punkt kulminacyjny zwiedzanie z przewodnikiem. Myli się ten kto mysli, że było to tradycjne zwiedzanie. Centrum Bajki to fanatstyczny świat wyobraźni, w który wprowadzaca dzieci, pirat, wróżka. Podąża z dziećmi zabierając ich do bajkowego pociągu, w który z ziemi, wpływa się w podwodne krainy, aby za chwilę znależć się z Panem Twardowskim na księżycu. Wnętrze wystawy jest tajemnicze, barwne i zaskakujące. Po 1,5 godzinnym spotkaniu z bajką w pacanowkim kinie obejrzeliśmy kultowy film Walta Disneya „Dumbo”.

Tak zakończyła się nasza wyprawa. Pełni wrażeń wyruszylismy się w drogę powrotną. Nasza wspaniała wycieczka została zorganizowana w ramach programu zajęć profilaktycznych „Przez zabawę do nauki – o tym wiedzą praskie zuchy”.