Grochowski Klub Podróżnika

„Tylko ten, kto wędruje, odnajduje nowe ścieżki” mówi dawne i wciąż aktualne norweskie przysłowie. Kierując się tą myślą rozpoczynamy Grochowski Klub Podróżnika.

Dla nas podróże to świetna zabawa, ciekawe miejsca i przede wszystkim czas na wspólne chwile i ogniskową integrację.

Na naszej liście pierwszym celem podróży była Twierdza Modlin. Na wycieczkę wybraliśmy się pociągiem. Na miejscu przy stacji kolejowej czekał na nas Pan Przewodnik. Podzielił się z nami różnymi ciekawostkami, które łączą się z tym miejscem. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się opowieść o Baśce Marmuńskiej. Na zakończenie wycieczki czekało na nas ognisko z kiełbaskami. Najedzeni, szczęśliwi i zmęczeni wróciliśmy do Warszawy. Możemy śmiało powiedzieć, że Twierdza Modlin została zdobyta!

Następnym cel podróży to Toruń. Miejsce urodzenia polskiego astronoma Mikołaja Kopernika, a także miasto słynące z pierników. Podczas wycieczki odwiedziliśmy to piękne historyczne miejsce. Oprócz robienia własnych pierników w Żywym Muzeum Piernika, atrakcje, które zaliczyliśmy to:

Spacer z przewodnikiem po Rynku Staromiejskim

Pomnik Mikołaja Kopernika

Dom Legend Toruńskich

Bożonarodzeniowy Jarmark

Polska Krzywa Wieża

Piernikowa Aleja Gwiazd

Średniowieczna Katedra Świętych Janów
 Pomnik Mikołaja Kopernika
Dom Mikołaja Kopernika. Legend Toruńskich

Bożonarodzeniowy Jarmark
Polska Krzywa Wieża

Rok 2019 zakończyliśmy wyjazdem do historycznej stolicy Dolnego Śląska – Wrocławia!  Spędziliśmy tam 2 dni. Na noc zatrzymaliśmy się w schronisku młodzieżowym. Wycieczka była kontynuacją projektu „Z miłości do wolności”, a także prezentem mikołajkowym.

Głównym naszym celem była Panorama Racławicka. Monumentalne malowidło Jana Styki, przedstawiające zwycięską bitwę Polaków nad Rosjanami pod Racławicami. Odwiedziliśmy także Muzeum Narodowe, Afrykarium, Rynek Starego Miasta oraz Bożonarodzeniowy Jarmark. A historię o wrocławskich krasnalach opowiedział nam przemiły Pan Przewodnik.

Tą wycieczkę zapamiętamy na bardzo długo!