Marymont leci na powitanie wiosny do Wrocławia

W tym roku postanowiliśmy spędzić pierwszy dzień wiosny inaczej niż do tej pory. Wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Wrocławia. Pojechali tylko nieliczni wybrańcy, czyli prawdziwi ,,ogniskowcy’’.  Podróż była wyjątkowa, ponieważ polecieliśmy tam samolotem. Przelot trwał niecałe 40 minut i był dla nas ogromnym przeżyciem. Dla większości z nas był to pierwszy lot w życiu i z pewnością długo pozostanie w naszej pamięci. Mamy cichą nadzieję, że jeszcze kiedyś uda nam się wzbić w powietrze.

We Wrocławiu odwiedziliśmy Afrykarium – jedyne na świecie oceanarium poświęcone wyłącznie faunie Afryki. Zamieszkują je między innymi zachwycające żółwie, kolorowe ryby, manaty hipopotamy, płaszczki, rekiny, pingwiny, krokodyle oraz dziesiątki tysięcy innych stworzeń. Później spacerowaliśmy po najstarszym w Polsce Zoo, które posiada najbogatszą kolekcję zwierząt. W ciągu kilku godzin zobaczyliśmy na własne oczy rzadkie i oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie wraz z przewodnikiem Starego Miasta. Idąc szlakiem wrocławskich krasnali spacerowaliśmy po mieście i zobaczyliśmy dużo ciekawych miejsc. Między innymi: Rynek, Ratusz, Plac Solny, Kościół św. Elżbiety, Stare Jatki Miejskie. Udało nam się znaleźć ponad 80 krasnali, które były ukryte w różnych miejscach. Później był czas na pamiątki.

Pierwszy dzień wiosny był dla nas wyjątkowy. Pogoda w pełni nam dopisała i humory też. I jak to powiedział jeden z wychowanków ,, było dużo do chodzenia ‘’ – ale było warto i mimo zmęczenia chcielibyśmy wybrać się tam jeszcze raz !