Pociągiem „Retro” do Puszczy Kampinoskiej.
Kogo z nas nie cieszy podróż wąskotorówką? My jesteśmy w gronie tych, którzy przy każdej możliwej okazji korzystają z możliwości przejazdu takim środkim lokomocji. Postanowilśmy zatem wybrać się do Sochaczewa, do Stacji Muzeum i przejechać się zabytkowym składem wąskotorowym. Zanim wsiedliśmy do wagonów, w towarzystwie Pani Przewodnik zwiedziliśmy ciekawą i ładnie utrzymaną ekspozycję, na której zgromadzono największą liczbę taboru wąskotorowego w Polsce i jedną z największych w Europie. Następnie punktualnie o godzinie 10:30, po zajęciu miejsc w wagonikach z lat 50 ubiegłego wieku, wyruszyliśmy w drogę, chyba największą atrakcją Muzeum w Sochaczewie – pociągiem Retro.
Trasa wiedzie z Sochaczewa do Tułowic w Kampinoskim Parku Narodowym. Zabytkowy pociąg osiągał po drodze „zawrotną prędkość” 15 km, na godzinę. Tak więc, mieliśmy sporo czasu, aby podziwiać mijane po drodze krajobrazy: ładne domki, malownicze pola, łąki i pachnące lasy. Po drodze mijaliśmy piękny, strzelisty Kościół w Brochowie, w którym ochrzczono Fryderyka Chopina. Po godzinie podróży na przystanku Wilcze Tułowskie, udaliśmy się na krótki spacer po Puszczy, aby potem powrocić do Tułowic i w Osadzie Puszczańskiej nad kanałem Łasica popiknikować. Tuataj czekały na nas rozpalone ogniska. W towarzystwie innych podróżnych piekliśmy kiełbaski, odpoczywaliśmy i korzystaliśmy z atrakcji tego zadbanego i ładnego miejsca.
O godznie 14:14 wyruszyliśmy w drogę powrotną. W międzyczasie Pan Konduktor sprawdzał bilety i odwiedzała nas też Pani Przewodnik opowiadając nam o historii taboru oraz mijanych miejscach. Wycieczka koleją Retro zakończyła się punktulanie, ale nas to nie był koniec naszej podróży koleją. Szybko przesiedliśmy się do nowego pociągu, aby powrócić do Warszawy. Mogliśmy wtedy porównać sobie komfort podróżny, wyposażenie pociągów i ich prędkość. Szybko obliczyliśmy, że tego dnia łącznie w pociągu spędzilismy 4 godziny. Ale za to jakie!
Serdecznie polecamy wizytę w Satcji Muzeum w Sochaczewie. Warto zobaczyć te wyjątkowe miejsce, podziwiać żelazne i ciężkie kolejowe kolosy z przeszłości!