POMYSŁÓW NA NUDĘ BEZ LIKU- CZYLI JAK NIE DOSTAĆ KOCIOKWIKU nr 5

 „ Pomysłów na nudę bez liku – czyli jak nie dostać kociokwiku” nr. 5

Witajcie Kochani!

Wspólnie zaczynamy kolejny tydzień akcji #zostańwdomu. Na dobry początek mamy dla Was kolejne wyzwanie, tym  razem bardziej  ruchowe.

Nasze umiejętności plastyczne, przydadzą Nam się do stworzenia planszy Naszej  super kreatywnej gry.

Jesteście ciekawi co to będzie?

 

 

Rzeczy, które będą Nam potrzebne:

– 24 kartki papieru

– flamastry

– kredki

– taśma klejąca

Sposób wykonania:

  1. Odrysowujemy na każdej kartce oddzielnie po kolei: 4 razy lewą dłoń, 4 razy prawą dłoń, 4 razy prawą stopę, 4 razy lewą stopę. Pozostałe 8 kartek przyda nam się w dalszej części.
  2. Po odrysowaniu naszych stóp oraz dłoni, bierzemy się za ich kolorowanie i ozdabianie. Dla ułatwienia podpowiadamy, aby każda kategoria wyglądała tak samo. To jak ozdobimy nasze stopy i dłonie zależy tylko i wyłącznie od nas. Sposobów może być i milion.
  3. Po ozdobieniu naszych prac, można dla ułatwienia podpisać każdy rysunek (LEWA DŁOŃ, PRAWA DŁOŃ, PRAWA STOPA, LEWA STOPA)
  4. Po wykonaniu wszystkich elementów gry, bierzemy się do układania naszego toru. Możemy kartki przykleić taśmą bezbarwną, aby nam się nie ruszały pod ciężarem naszego ciała.
  5. Nasza ścieżka składa się z 6 etapów. To jak będzie wyglądał każdy etap zależy od tego jak rozłożymy nasze prace.
  6. Należy pamiętać że w każdym etapie może być tylko jeden element danej kategorii, a także nie mogą być to tylko same dłonie.
  7. W luki, w których nie mamy żadnego rysunku kładziemy pustą kartkę.
  8. Nasza gra jest już gotowa. Przejdźmy w takim razie do zasad gry.

*Naszą planszę możemy wykonać również, za pomocą odbijania naszych stóp i dłoni zamoczonych w farbie.

Zasady gry:

Gra polega na jak najszybszym, prawidłowym pokonaniu sprawnościowego toru. Na każdym etapie na planszy  należy umieścić taką część ciała jak jest pokazana na rysunku. Stopy oraz dłonie które na danym etapie nie są wymagane pozostają w powietrzu. Jeżeli się pomyliliśmy zaczynamy jeszcze raz.

Za każdą pomyłkę, bądź podpórkę należy wykonać zadanie. Oto lista przykładowych zadań.

  1. Powiedz wierszyk
  2. Zaśpiewaj piosenkę.
  3. Stój na jednej nodze 10 sekund
  4. Zrób 5 przysiadów
  5. Zrób 5 pompek
  6. Zrób 5 pajacyków
  7. Podskocz 10 razy
  8. Zrób 5 obrotów wokół każdej osi.
  9. Wymień 5 miast
  10. Wymień 3 imiona żeńskie na literę A
  11. Wymień 3 imiona męskie na literę M
  12. Wymień 5 państw
  13. Powiedz komplement osobie z którą grasz w grę

Zachęcamy do wymyślania własnych zadań J

Nasza gra przeznaczona jest dla całej rodziny.  Zapewniamy przy niej dużo śmiechu i zabawy. Kto z Was jest najsprawniejszy Ty? Mama? Tata? Babcia? Dziadek? A może brat albo siostra?

Życzymy Wam milej zabawy. Czekamy na zdjęcia oraz filmiki z Waszych rozgrywek.

Do usłyszenia!