Sierpniowe wyprawy

Druga połowa wakacji obfitowała w atrakcje i wyjścia. Podczas trwania lata w mieście odwiedziliśmy wiele ciekawych muzeów. Zgłębiliśmy tajniki złudzeń optycznych w Cosmos Muzeum i Muzeum Iluzji. Wybraliśmy się również do Muzeum Szczęścia i Muzeum Selfie, gdzie zafundowaliśmy sobie niezapomniane sesje zdjęciowe. Byliśmy również na basenach: Szczęśliwickim i na Warszawiance. Nie będziemy ukrywać, że to zazwyczaj ulubione dni większości naszego Ogniska. Najchętniej nie wychodzilibyśmy z wody! 🙂

Na miejscu zorganizowaliśmy wiele ciekawych zajęć i konkursów. Zmierzyliśmy się m. in. w domowej wersji „Masterchefa”. Dwie grupy stworzyły sałatki – „Tropikalny Raj” i „Owocową Bombę”. Z coraz większą łatwością przychodzi nam komponowanie zdrowych i pysznych przepisów! Przygotowaliśmy wspólnie ciasto Pina Colada i deser Panna Cotta. Stworzyliśmy pocztówki z naszych wakacji, pomalowaliśmy płyty i uszyliśmy mini kraby z filcu. Powstały charakteryzacje na podstawie słynnych zdjęć gwiazd z okładek płyt.  Tamtego dnia w naszym Ognisku pojawili się Ariana Grande, Justin Bieber, Viki Gabor, Britney Spears i Shakira. Staliśmy się także postaciami z filmu „Następcy”. Przebieranki to świetna zabawa, polecamy wszystkim! Zorganizowaliśmy wyjście do FunParku Digiloo, ćwiczyliśmy umiejętności manualne w Fablabie „Wbijaj”i braliśmy udział w warsztatach filmowych opartych na bajce pt: „Kosmiczny mecz 2”. Zastanawialiśmy się na nich, co lubimy w poszczególnych postaciach, co nas z nimi łączy, a co dzieli, a na koniec przygotowaliśmy prace plastyczne.

Osoby wyróżnione za pracę w poprzednim roku szkolnym zostały zaproszone na specjalne wycieczki. Pierwsza odbyła się w czerwcu i wybraliśmy się wtedy na kajaki. Natomiast w sierpniu zabraliśmy najmłodszą grupę do Dzielnicy Filmowej w Zalesiu Górnym. Okazało się, że świetną atrakcją był już sam przejazd pociągiem. Na miejscu też bawiliśmy się rewelacyjnie, ciesząc się świeżym, leśnym powietrzem, korzystając z kolejek, a także podziwiając rzeczywistych rozmiarów eksponaty ze znanych filmów.

Starsi wychowankowie mieli z kolei odwiedzić Park Rozrywki w Julinku, okazało się jednak, że ze względu na pogodę musieliśmy zmienić plany. Wybraliśmy się więc do Escape Roomu, gdzie odkryliśmy tajemnicę Olimpu i spisek kardynała, a następnie zjedliśmy pyszny obiad w restauracji „Manekin”.

Zaczniemy szkołę naładowani energią i głowami pełnymi pięknych wspomnień! 🙂

kolaż ze zdjęć dzieci Ogniska Okęcie, fotorelacja z najważniejszych wydarzeń sierpnia